maandag 28 maart 2016

Pasen 2016

Pasen vind ik nou echt zo'n feest wat eigenlijk helemaal geen feest is.
Ik weet dat het iets te maken heeft met Jezus en het kruis maar verder weet ik er eigenlijk helemaal niks vanaf.
Voor mij heeft Pasen vooral de betekenis van chocola....heeeeeeel veel chocola.

En de kleur geel en eieren.
En als ik aan Pasen en eieren denk, schiet mij als eerste de verwoede pogingen van mijn oma te binnen die elk jaar sinds ik me kan herinneren probeerde om met de paaslunch hardgekookte eieren voor ons op tafel te zetten.
Maar elk jaar eindigde het in een drama van snoteieren en huilende kleinkinderen.
Gelukkig voor haar (en voor ons) werd er na de lunch altijd een zoektocht naar chocolade paaseitjes georganiseerd in haar mooie grote tuin.
Fijn dat Good Old Paashaas de chocolade eieren en hazen heeft uitgevonden, altijd hard en vol van smaak. 






Maar wat ik wel altijd leuk vind is om de tafel gezellig te dekken.
Maakt niet uit wat voor feest het is, aan een leuk aangeklede tafel eet het gewoon nét wat gezelliger.

Dit jaar koos ik, hoe kan het ook anders, voor veel kleur.

Ik vond bij de Action wat houten vogelhuisjes die ik met wat leuke tapejes van de HEMA beplakte.




En wat een toeval, in de koopjeshoek van de HEMA lagen behalve leuke tapejes ook nog een aantal andere artikelen sterk afgeprijsd zoals de haarbandjes en het leuke roze konijn.



Wat het extra leuk maakte waren de leuke paashaasbroodjes van de Jumbo.
Van de kleurrijke servetten van de HEMA vouwde ik kleine paashaasjes.











Ook had HEMA de welbekende verftabletjes weer in de schappen liggen.
Voor mij horen gekleurde eieren gewoon bij Pasen, ik ben alleen wel blij dat de kinderen de schil niet op hoefden te eten.
Aan de felle kleurtjes te zien zouden ze waarschijnlijk veranderd zijn in kleine hyperactieve paashaas terroristjes.








Inmiddels is Pasen bijna weer voorbij.
De paastak ligt al in de groene kliko en de kast ligt voor de komende maanden weer vol met chocola waar ik alleen maar naar mag kijken.
Ach, ik koop wel een paar Tony repen...die zijn tenminste niet hol van binnen.

Liefs, 
Maruska









1 opmerking:

thuisopnummer14 zei

Het ziet er weer super gezellig uit en ik vind je gevouwen paashaas echt super! Fijne week. X