maandag 24 oktober 2016

Kitsch is Cool!


Wie mij kent weet dat ik een grote voorliefde heb voor kleur in mijn interieur.
Een aantal jaar geleden was ik erg gecharmeerd van de Zwart-Wit-Hout-look maar daar is in de afgelopen jaren wel het nodige in veranderd.
Ik vond het eerlijk gezegd een beetje saai en niet zo bij mij passen.
Een paar jaar geleden besloten we dan ook de muren beneden wit te laten stucen en dat blijkt achteraf echt een goede keuze te zijn geweest.
Ik merk dat die rustige witte basis het toelaat om lekker met kleurrijke accessoires te knallen in mijn huis.


Het fijne eraan is dat je, door af en toe wat te wisselen met accessoires, gelijk een andere woonkamer ervoor terugkrijgt.
Het leukst vind ik dan ook dingen die nét even wat anders zijn, soms een beetje tegen het kitscherige aan.
Als je het op de juiste wijze combineert kan Kitsch juist heel mooi zijn.



Voliéres lamp van Mathieu Challieres





Deze geweldige vaas van Despots die al lang op mijn verlanglijstje staat, hier staat hij te shinen bij @danielle_mila





Bron : Pinterest

Bron: @eendotjewat

Kaketoe van Pols Potten bij Koselig Blog


Mijn laatste aanwinst is deze kitsch keramieken vaas van Xooon Eijerkamp
Ik zag hem vorig jaar op tv bij de serie "Familie Kruys" in de prachtige loft van Kirk en Morten staan en ik móest hem gewoon hebben.
Gelukkig kwam ik op het spoor en staat hij nu sinds een half jaar te pronken in mijn huis.
Mijn man schrok even toen hij hem zag en zag me in gedachten al in een panterprint broek op de bank zitten met een peuk in mijn hand, maar nu ziet hij zelf toch ook wel de schoonheid ervan in.




Er is ook nog een andere variant met roze oren en een deksel maar deze met de gele oortjes stond bij ons toch net wat mooier.















Zo zie je maar weer dat kitsch best cool kan staan in je huis, mits je het maar combineert met rustige accessoires.

Vind je deze vaas nou ook zo leuk?
Dat is mooi want ik ga er 1 weggeven!
Wat moet je daarvoor doen?

1   Volg mijn blog via Bloglovin' en volg mij op Instagram
2  Plaats 1 van de foto's uit dit blog op je insta óf plaats een foto waar jij deze          vaas in jouw huis neer zou zetten met de tag #kitschiscoolgiveaway            
3   De winnaar wordt random gekozen op Maandag 11 April


Heel veel succes!

1 opmerking:

thuisopnummer14 zei

Dat is het mooie van een 'eigen' werkkamer, zeker in een jongenshuishouden, daar kan ik me heerlijk uitleven met zulke kleuren en accessoires ;-) En de vaas en kleur past perfect bij jullie interieur! Groet Gertrud, X