zaterdag 19 maart 2016

Wie zit er achter Roestompoes


Elke dag scroll ik door mijn Instagram-rol om een soort van kijkje in het leven van een ander te nemen.
Sommigen die ik volg posten mooi gestylede foto's, andere weer van hun huis of hobby's en anderen volg ik juist graag omdat ze zulke leuke foto's van hun dagelijkse leven en kinderen erop zetten.
En als je dan al een tijdje actief bent op Instagram zoals ik, kom je na verloop van tijd wel het één en ander te weten van elkaar.
Maar echt elkaar kennen doen we natuurlijk nooit want het is maar een virtuele wereld waar we iets van onszelf laten zien wat we wíllen laten zien.
De bekende lijstjes van #20thingsaboutme die voorgekauwd zijn kennen we inmiddels wel.
Maar wat als je nou stiekem nieuwsgierig bent naar iets wat diegene nog niet eerder gedeeld heeft?
Wat maakt haar of hem nou tot de persoon die hij of zij is?
Met andere woorden, laten we wat meer diepgang gooien in de schijnwereld van IG zou ik zeggen!

Dus bij deze heb ik als Queen of Hashtags ( zoals sommigen van jullie mij gekroond hebben), de tag bedacht: #wieziterachterdeinstagramaccount.
En laat ik nou niet de slechtste zijn en gewoon mijn hele ziel en zaligheid op (in IG kringen het liefst witte) tafel gooien, want dat fotografeert zo lekker.

Ik vroeg jullie om mij lukraak wat vragen te stellen en die zal ik dan ook in alle eerlijkheid beantwoorden, want mezelf anders voordoen dan dat ik ben daar hou ik niet van.
Klaar voor? 
Daar gaat ie dan...


*  Welke dag uit je leven zou je opnieuw willen beleven?


Ik wil niet in cliché's vallen als mijn trouwdag of de geboorte van mijn kinderen want iedereen snapt dat dát uiteraard bij iedereen wel de mooiste belevenissen uit hun leven zijn. 
(Althans..dat hoop ik voor jullie...anders is er iets goed mis in jullie leven)
Toen ik met mijn man op huwelijksreis ging naar Egypte tig jaar geleden, zijn we een dag dag de woestijn ingetrokken met een groep mensen.
Ver van de bewoonde wereld en net 12 weken zwanger heb ik daar een magische dag beleefd.



Op kamelen de woestijn door, eten bij de bedoeïen en als afsluiter de prachtigste sterrenhemel bewonderen die ik ooit heb gezien.
Die dag zal ik nooit meer vergeten en heel graag over willen doen met mijn kinderen erbij.
Helaas denk ik dat, met al de onrust in dat land en de landen er omheen, het er niet meer snel van zal komen.


*  Noem 1 ding wat je aan je uiterlijk zou willen veranderen als dat kon?

Dan zou ik zonder twijfel mijn voeten veranderen.
Ik heb hele brede voeten en mijn tenen staan erg ver uit elkaar, waardoor op slippers lopen nou niet altijd erg fijn is omdat dat dingetje tussen je grote teen en die ernaast bij mij in een poel van eindeloze ruimte belandt waardoor ik de meeste slippers een crime vind.



Behalve sauna slippers maar ja, daar gaan we niet mee over straat natuurlijk.
Dit zijn niet mijn eigen voeten by the way, die zitten namelijk nog onder 3 lagen thermosokken verstopt aangezien ik ook nog eens wintertenen heb.
En ze zijn ook nog verre van zomerklaar.


* Wat zou je aan je persoonlijkheid willen veranderen?

Ik zou heel graag wat meer geduld willen hebben.
Als ik iets wil dan wil ik het ook meteen.
Vet irritant is dat, vooral voor de mensen om me heen.


* Ben je meer een honden of een kattenmens?

Eerlijk gezegd...geen van beide.



Vroeger ben ik van huis uit opgegroeid met honden maar de liefde voor dit beestje is me niet bij gebleven helaas.
Het enige moment dat ik graag een hond zou hebben is als we in het weekend naar de bossen gaan.
Maar dat moment is als sneeuw voor de zon verdwenen als ik vervolgens datzelfde beest hijgend en likkend voor mijn neus zie.
Ik heb daar echt niks mee, sorry.
Laat staan hoe ze ruiken...
Een aantal jaar geleden kochten we 2 katten omdat dat vrij makkelijke huisdieren zijn en je er niet voor thuis hoeft te blijven.
Maar nadat ze letterlijk "de krullen van de trap" hebben gekrabt en ik continu kots moet opruimen en kattenbakkorrels door het hele huis vind behalve in de bak, ben ik met katten eigenlijk ook wel klaar.



Ach, de kinderen vinden het leuk zal ik maar zeggen maar 1 ding is zeker: hier komt echt never nooit een huisdier meer in huis.


* Blond of Pip?

Eigenlijk ook geen van beide.




Ik hou niet zo van de drukke plaatjes van mama's met grote boezems die het altijd gezellig hebben, dus móest ik kiezen dan zou ik toch voor Pip gaan.







* Waar word ik het meest blij van?

Het meest blij word ik van die dagen dat ik met mijn man en kinderen een dag eropuit ben geweest en we 'mobiel-loos' een fijne dag hebben gehad.
Zoals toen we afgelopen zomer met zijn vijfjes op de witte fietsen over de Veluwe reden, we in the middle of nowhere picknickten en de hele dag gelachen hebben.
Mijn oudste zoon van 14 en de jongste van 7 zijn namelijk water en vuur, als je ze bij elkaar hebt gaat het niet lang goed, des te fijner zijn dan die dagen dat ik ze allemaal samen zie lachen en genieten, dat maakt mij intens blij.

* Wat is je pincode?

Die bestaat uit 4 cijfers Marja, ik kan hem hier wel geven maar daar zou je toch niks aan hebben.
Door al die koopdrang staat er de helft van de tijd toch niks op.

* Hoe kom ik aan mijn roze brilletje en lukt het mij om die altijd te gebruiken?

Ik ben inderdaad écht in het bezit van een roze bril maar het kost me best veel moeite om die altijd te gebruiken.
Ik probeer over het algemeen vaak wel optimistisch door het leven te gaan en het mooie in alledaagse dingen te zien.
Maar tegelijkertijd heb ik ook regelmatig dagen erbij dat ik het liefst onder een deken kruip en mezelf en de rest van de wereld stom vind.
Echt een mens van pieken en dalen kwa emoties denk ik.

* Wat maakt mij volgens mijn kinderen een leuke moeder?

Best een lastige vraag voor ze toen ik het vroeg want ik ben in het dagelijks leven ook best een 'zeur'-moeder.
Doe dit...doe dat...
Maar wat ze wel leuk vinden is dat ik me niet gedraag als een taaie moeder.
Ik blér nog steeds uit volle borst mee met de radio en dans gewoon dagelijks de kamer door met mijn eighties moves.
Ook al krijg ik dan van die 'What the fuck?'-blikken, ik denk wel dat dat mij maakt tot de moeder die ik ben.

* Wat is mijn minst favoriete vervoermiddel?

Dat is zonder twijfel een vliegtuig!
Ik heb godzijdank al 8 jaar niet hoeven vliegen en als het aan mij ligt hoef ik dat ook nooit meer te doen!
De krappe stoelen waar je nog niet met goed fatsoen je arm op kan laten rusten zonder lichamelijk contact te maken met je buurman...
Alleen aan het draaien van je maag weten hoe scheef je eigenlijk in de lucht hangt...
Stewardessen die hun riedeltje opvoeren met een uitleg op de achtergrond die áltijd onverstaanbaar is, en ik aan het eind nog stééds niet weet wat ik moet doen als we dreigen neer te storten...
Klappen na de landing....serieus...ik krijg toch ook geen staande ovatie als ik iemand's ogen heb getest?
Ik kan zo nog wel even door gaan.
Maar behalve de irritaties vind ik het gewoon ook doodeng.
Bij elke luchtzak, piepje of kraakje zie ik mezelf al belanden in een aflevering van Air Crash Investigations.



Geef mij maar de auto, ik als scheurijzer voel me dan Queen of the Road en heb alles onder controle.

* Wat is je favoriete lichaamsbeweging?

Ik vind wandelen eigenlijk het fijnst.
Omdat ik dan beter de dingen om me heen in me op kan nemen en beter kan nadenken.
En fietsen vind ik ook wel leuk maar wel met mate.
Hardlopen vind ik vreselijk...
Verder ben ik vooral bezig met gewichten in de sportschool.
Deadlifts, squats met de barbell, weighted lunges, you name it.
Alles om het maar een beetje strak te houden.

* Welk klusje vind je vreselijk om te doen?

Strijken vind ik echt de grootste straf die God de vrouw heeft geschonken.
Ik hoor wel eens van anderen dat die nooit iets strijken maar dat snap ik niet?
Mijn droge was is, hoe ik het ook wend of keer, altijd één grote kreukelzone.
Met 3 kinderen spendeer ik iedere week minstens een uur of 4 aan deze kwelling, zo'n verspilling van mijn tijd eigenlijk...





* Zou Temptation Island voor mij echt Temptation zijn?

Vreeeeselijke vraag want nu weet iedereen dat ik groot fan ben van dit platter dan plat-programma.
Ik kijk het al vanaf het eerste seizoen, inmiddels ook tig jaar geleden.
Waarom mensen hier überhaupt aan meedoen mag Joost weten maar ik vind het hele spelletje er om heen uiterst amusant.
Drank, muziek, mooie mensen en hopen dat er iemand flink de bocht uit vliegt, ik ben er niet trots op maar ik vind het een geweldig programma.




Voor iemand die als favoriet drankje BACO heeft, past dit genre televisie wel bij denk ik.
Maar Barbie of Oh Oh Cherso, dat vind ik dan weer vreselijk, zelfs ík heb grenzen.

* Hoe jong ben je en wat doe je voor de kost?

Ik ben 41 jaar dus echt jong mag je dat misschien niet meer noemen maar ik voel me echt nog minstens een jaar of 25, geestelijk gezien dan.
Een ouwe taaie moeder kun je me dus niet bepaald noemen want ik praat nog gewoon mee op hetzelfde niveau als mijn eigen kinderen.
Oud worden in gedrag dat kan over 20 jaar altijd nog.
Verder werk ik al 20 jaar als opticien.
Heel iets anders dan wat de meeste mensen verwachten waarschijnlijk.




Wel ben ik op een punt aan gekomen dat het begint te kriebelen om iets anders te gaan doen maar ik ben zo wisselvallig als het weer in Nederland, dus tot die tijd blijf ik gewoon lekker bezig met wat ik al jaren doe: Oogjes meten en mensen weer goed zicht en een mooie bril geven.

* Wat zijn je Top 5 woonwensen?

In willekeurige volgorde zijn dat de roze waterkoker van Smeg




Ik kan niet wachten tot ik mijn RVS Brabantia prullenbak kan omruilen voor een andere.
Ik zit alleen nog te dubben tussen de roze Brabantia Flipbin die al meer dan een half jaar op mijn lijstje staat, of de gele Wesco Kickmaster.
De eerste vind ik persoonlijk kwa vormgeving nog steeds net wat eleganter dan de Wesco maar half IG heeft hem nu inmiddels al dus het voelt dan een beetje als 'mosterd na de maaltijd'.
Jammer dat hij er niet in het geel is, wat mijn 2e favoriete kleur is, dan was de keus al snel gemaakt.








Wat uiteraard bovenaan het lijstje staat is een nieuwe slaapkamer.
Het zal niet precies worden als die hieronder op de foto maar wel iets in die richting met (YESSS!) een witte vloer.





Wat ik ook nog graag zou willen is een witte ronde salontafel.
5 jaar geleden kochten we een grote vierkante eiken salontafel.
Omdat we niet vies zijn van het grotere snaai en schranswerk leek een grote tafel ons wel handig omdat er veel schaaltjes op passen.
En dat is hij ook want in de avond staat er flink wat te eten op maar inmiddels past hij kwa grootte en stijl niet meer zo bij de rest.
Het enige nadeel is alleen dat dat kreng destijds een vermogen heeft gekost en mij man niet van plan is om hem voor minder dan de helft van de prijs die we ervoor hebben betaald de deur uit te doen.
We blijven voorlopig dus nog maar even 'genieten'van ons grote bakbeest.






En als laatste een mooie lamp voor op de slaapkamer.
Ook daar ben ik nog lang niet uit want er is zoveel moois, zoals deze lampen van Snowpuppe en Petit Pan.










* Waarom ben je gestopt met fanatiek sporten?

Vorig jaar was ik inderdaad flink fanatiek bezig met fitness.
Ik ging 3x in de week naar de sportschool en deed er ook nog 3x in de week de trainingsschema's van Kayla Itsines 'bij'.
Ik at destijds ook extreem gezond en zag mijn inspanningen dan ook beloond met een lichaam waar ik best trots op was.







Ik bande bijna alle suiker uit mij leven en at mega gezond.
Samen met al dat sporten kreeg ik een lichaam wat ik zelfs op mijn 20e niet eens had.
Maar het kostte tijd...veel tijd die ik naast het huishouden, werk en andere verplichtingen niet had.
Ik merkte dat ik constant bezig was met sport en steeds minder tijd doorbracht met mijn kinderen.
Toen we terug kwamen van vakantie heb ik het een beetje laten versloffen.
Ik bleef een beetje hangen in de vakantie modus want na 2 en een halve week geen sport was ik uit mijn ritme.
Eigenlijk was dat maar goed ook want ik zag wel in dat ik te gefixeerd ermee bezig was geweest.
Van nature heb ik ook de neiging om me heel erg te focussen op iets en daar helemaal voor te gaan, dat gebeurde met het sporten ook.
Ik heb daarna dan ook bijna een half jaar niet gesport en gezond eten was en is soms nog steeds ver te zoeken bij mij.
Maar toch ben ik sinds anderhalve maand weer gaan sporten.
Maar nu met mate.
2 á 3 keer in de week is voor nu voldoende en ik probeer dat in balans te houden zodat ik niet weer doorsla.
Maar ik moet wel zeggen dat ik toch graag weer zo strak zou willen zijn als vorig jaar maar dat zal niet meer lukken denk ik.

* Waar mogen ze mij voor wakker maken?

Voor NIKS maar dan ook helemaal NIKS!
Ik ben iemand die erg veel slaap nodig heeft en die slaap is heilig voor mij.



Het best functioneer ik als ik een uur of 10 aan 1 stuk kan slapen maar dat heb ik al niet meer gedaan sinds 2001.
Ik ben dan ook groot voorstander om hier in Nederland de siësta in te voeren, middagdutjes van een half uurtje vind ik heerlijk!

* Als ik schatrijk was wat voor huis zou ik dan hebben en waar?





Áls ik ooit megarijk zou zijn dan zou ik een woonboerderij willen met vrij uitzicht en wat dieren.
Het huis hierboven staat al jaaaren te koop in mijn eigen woonplaats en mijn grootste droom zou dan ook zijn om hier ooit in te kunnen wonen.
De binnenkant zou ik dan helemaal verbouwen maar wel de oude elementen bewaren.





Een stylist zoals Femkeido zou dan bij  mij helemaal los mogen gaan want ik vind haar stijl echt geweldig.
Uiteraard voer ik verder geen ene moer uit en heb ik personeel om al die grond bij te houden.
Stallen uitmesten en kattenkots opruimen laat ik dan ook aan hun over, alleen in dat geval zal er bij ons nog een huisdier in huis komen.


Dat waren heel wat vragen die ik met veel plezier heb beantwoord.
Ontzettend bedankt voor al jullie leuke vragen!
Het lijkt me leuk als jullie ook wat meer over jezelf willen delen, doen jullie dan ook mee met de tag #wieziterachterdeinstagramaccount?

Liefs, 
Maruska




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Super leuk om door jouw roze brilletje mee te kijken, Maruska! Veel herkenbare dingen hihi! Blijf vooral zo doorgaan met je hashtags, ik vind ze geweldig ��������
Danielle (ellefotografie)

Unknown zei

Haha. OMG ik kom niet meer bij!! :-) Super leuk gedaan en omschreven. Waar ik wel van schrik is dat jij van Temptation Island houdt, dit had ik niet verwacht.... ;-) Maar wat was nou je antwoord op die vraag? 'Je hebt kijken, en je hebt kijken kijken" aldus haroon.

Tot op IG XX Ihlja aka illeke B-)

Miriam zei

He wat een fijn stuk weer :)! Word altijd zo blij van jou! En das knap bij een ex (?) depressieveling!
Dank! X Miriam (midanaa99)