vrijdag 5 februari 2016

World Nutella Day

Vandaag 5 februari 2016 is het World Nutella Day.





Volgens mij is er tegenwoordig elke dag wel een dag om iets te vieren.
Ik noem maar een "Take your cat to the Vet-day" een "Wonderful Weirdos Day", "Ask a stupid Question Day"of de "Bring your Manners to Work Day".
Dat eerste doe ik sowieso nooit, ik ben gezegend met 2 binnenhuis katten die nooit iets mankeren dus voel ik me op die ene dag ook totaaaal niet geroepen om dan in 1 keer wél naar de dierenarts te gaan.
Alsof ik die beesten een plezier zou doen met een excursie naar de plaatselijke vet.
Nummer 2, tja wie mij kent weet dat ik mijn weirdo gedrag niet beperk tot 1 dag per jaar, daar is het leven immers te kort voor.
En nummer 3 en 4 zouden in mijn geval wel op 1 werkdag mogen plaatsvinden want stomme vragen van klanten en daarop netjes blijven tegen je klanten lijkt me een hele uitdaging.

Mocht je op de hoogte willen blijven van alle speciale feestdagen, klik dan hier

Maar goed, vandaag is het World Nutella Day en wat doe je dan?

Juist... je bakt een Nutella Cheesecake want dat doe ik anders nooit.

Al sinds jaar en dag zijn wij bij ons thuis Nutella verslaafd.
Er breekt dan ook geheid paniek uit als de Nutella pot op is en er geen reserve pot in de bergkast staat.
Dus heb ik er voor gezorgd dat toen ik deze cheesecake maakte er gelijk een volle 1 kilo pot als back up in de kast kwam te staan.

Mocht je zin hebben deze Nutella Cheesecake te maken dan volgt hier het recept.
Maar wees gewaarschuwd...het recept is alleen geschikt voor mensen met sterke magen en mensen wiens goede voornemens allang in het water zijn gevallen ;)

Je hebt nodig:

- Ongeveer 8-10 eetlepels boter
- 100 gr. poedersuiker ( ik heb uiteindelijk geen poedersuiker 
   gebruikt want ik vond hem zo al zoet genoeg)
- 500 gr. Monchou op kamertemperatuur
- 400 gr. Nutella
- 300-375 gram koekjes voor een laag van ca. 1 cm. ik gebruikte
   Bastogne koekjes
- 2 grote Candybars ( voor de topping)
- Handjevol geroosterde hazelnoten (ik heb walnoten gebruikt 
   omdat ik die toevallig net in huis had)
- 100 gr. pure chocolade

Aan de slag!

Verkruimel de koekjes met een deegroller of hakmolen, smelt de boter in een pannetje en doe de kruimels er handje voor handje bij zodat het mengsel niet te droog en niet te nat wordt.
Doe dit mengsel in een springvorm met bakpapier op de bodem en druk het stevig aan, maak de bovenkant glad met een lepel en zet dit in de koelkast.
Meng met een mixer de monchou en poedersuiker, voeg de Nutella toe en mix dit tot een glad mengsel.
Succes hierbij want mijn keuken zat tijdens dit gedeelte onder het beslag...
Haal de springvorm uit de koelkast en verdeel het monchou mengsel over de koekbodem.
Zet de Nutella Cheesecake minstens 2 uur in de koelkast voordat je hem opeet.
Voor de 'rocky road' topping hakte ik de walnootjes fijn en mixte ik ze met de Snickers die ik aan gort had geslagen in de hakmolen.
Verdeel dit dan over de Cheesecake en giet de gesmolten pure chocola eroverheen.
Vervolgens laat je dit hard worden voordat je de taart aan kan snijden.



















Mocht je nu geen liefhebber zijn van Nutella...
Vandaag is het toevallig ook nog Monarch Butterfly Day, Chocolate Fondue Day ( ook niet verkeerd overigens), Weatherman's Day ( De fanclub van Piet Paulusma viert feest vandaag), Bubble Gum Day, Doodle Day en voor de echte durfals onder ons...Working Naked Today!

Gelukkig was ik vandaag vrij van mijn werk anders had ik heel wat opa's blij kunnen maken vandaag. :)

Fijn weekend allemaal!




1 opmerking:

mamoesjka zei

Dat ziet er heerlijk uit! Ga ik komende vakantie proberen... ik ben dol op pizza met nutella��