woensdag 20 januari 2016

Assembli Triangle DIY

Zo heel af en toe als ik een paar vrije uurtjes heb (en dat is niet vaak) kriebelen mijn handen om iets leuks te maken.
Nou kocht ik bijvoorbeeld 2 jaar geleden de Rhino van Assembli.
Maanden lag hij in de kast omdat het best een tijdrovend karweitje scheen te zijn.
Toen ik hem uiteindelijk in het echt zag in een winkel schrok ik nogal van het grote formaat, hij zou nooit gaan passen op de plek in de woonkamer waar ik hem destijds in gedachten had.
Uiteindelijk heb ik hem maar verkocht.

Maar toen zag ik een tijd geleden op de Facebook site van Assembli een ander project.
En nog helemaal voor niks ook!
Het enige wat ik hoefde te doen is reageren op hun bericht en ik kreeg de template per mail toegestuurd.
Inmiddels staat de Template op de website van Assembli zodat je hem zelf kunt downloaden.
Onderaan vind je een link waarmee je direct op hun site komt.

Nadat ik verschillende kleuren hobbypapier had gekocht en door de printer had gehaald ging ik aan de slag.






Ik koos voor de kleuren roze, geel, lichtblauw en lichtgroen omdat dat mijn lievelingskleuren zijn op dit moment.
Eerst knipte ik alle "Triangles" uit, voor de grootte die ik heb gemaakt had ik er 54 nodig.
Nu zul je wel denken, wat doet in godsnaam die nagellak op de foto.
Nou, die heeft dus niks te maken met het knutselen, maar 
alles met tijdnood.
Wij vrouwen kunnen toch 2 dingen tegelijk tenslotte.










Wat heel belangrijk is, is om eerst met een lineaal en iets met een botte punt, zoals een lege pen of in mijn geval de achterkant van een schaartje, over de stippellijntjes een lijn te trekken.
Hierdoor krijg je namelijk mooie strakke vouwlijntjes.






Om te beginnen vouw je de stippellijntjes naar buiten.






Vervolgens vouw je de lijntjes weer terug zodat je een mooie vouw krijgt.







Vervolgens lijm je de randjes op elkaar.
Gebruik niet teveel lijm anders loopt het er langs de zijkant uit en krijg je een gevlekt geval...








Zo, dat was er 1.
Daarna heb ik er nog 51 gemaakt.
Best tijdrovend want per Triangle ben je met knippen en plakken wel een minuut of 7 bezig dus reken maar uit....
Ik heb het dan ook in etappes gedaan want dat is het makkelijke van deze DIY, het bestaat uit losse onderdeeltjes dus je kunt ermee stoppen en zo groot maken als je zelf wil.








Je kunt ze vervolgens met masking tape of iets dergelijks aan de muur bevestigen.
Ik heb ervoor gekozen om er magneettape op te plakken zodat ze tegen onze radiator aan kunnen hangen, want manlief is niet bepaald gecharmeerd van tape tegen zijn strak gestucte muurtjes.



Een kleine close-up




Ik hou van de pasteltinten en de strakke geometrische vormen, ook mooi als je er vanaf de voorkant op kijkt hoe de schaduw ermee 'speelt'.

En het einderesultaat





Ik vind hem zelf erg mooi geworden, het fijne is dat je er elke vorm mee kunt maken die je maar wil en dat het, zoals de andere dingen van Assembli die ik overigens echt prachtig vind, niet zoveel uitsteekt.

Wil je zelf ook aan de slag dan kun je hier de gratis Triangle Template downloaden.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken, laat je het even weten?

5 opmerkingen:

mamoesjka zei

Hé wat super leuk!! Het zijn er nogal wat.... zou ik geen geduld voor hebben.
En herkenbaar van de strakke muren waar manlief zuinig op is. Hier idem!

Unknown zei

Het resultaat is echt superleuk! Netjes gedaan, doe ik je niet na!

Unknown zei

Jeetje, wat een werk joh! Super resultaat!
Ik worstel altijd zo met het lijmgedeelte van dit soort dingen.. Dat overschrijdt mijn frustratie-tolerantie, dus ik kijk wel naar jouw kunstwerk! 😉
Groet (insta_)Relinde

Ingeborg Simone zei

Echt super super tof!!!

thuisopnummer14 zei

Het ziet er geweldig uit zeg, strakke lijnen hoor! Het lijkt net op die dekbedovertrekken van Snurk.. vond ik ook zo tof maar die lieve man van mijn dacht daar ietwat anders over, haha.