woensdag 24 februari 2016

Bedroom makeover part 1: Beddenjacht

Dit voorjaar gaan we de bovenverdieping aanpakken.
Onze slaapkamer en die van de jongste 2 kinderen gaan we een hele nieuwe look geven.
We zijn niet zo van de veranderingen dus als we het doen moeten we er zeker weer een jaar of 10 tegen kunnen.
Wat het onzettend lastig maakt is dat mijn man en ik totaal verschillende ideeën hebben over hoe het totaal plaatje er uit moet komen te zien.
Ik heb wel eens voor de grap gezegd dat Cem's idee van zijn ideale huis dichtbij een isoleercel komt; strakke witte wanden met alleen een bank en een tv.
Meer heb je niet nodig en al die kleur en prullaria eromheen werkt alleen maar op zijn zenuwen.
Dit geldt dus ook voor de slaapkamer.
Het liefste zou hij in een donker hol slapen met veel donkerblauw, zwart en vooral niks aan de muur, behalve die veel te grote flatscreen dan want een slaapkamer zonder tv is voor hem als een Pizza Margerita zonder kaas.

Helaas voor hem woont hij samen met mij...

Ik had een tijd geleden een moodboard gemaakt voor Piet Klerkx en ik kon daar een makeover mee winnen ter waarde van 10.000 Euro.




Mijn moodboard voor Piet Klerkx



Je ziet het, veel pastelkleuren, dus de schrik sloeg Cem gelijk om het hart.
Tel daarbij op dat ik ook nog eens een witte laminaatvloer wilde en de shock was compleet.
Gelukkig heeft hij zich inmiddels bij mijn plannen neergelegd toen ik hem meedeelde mijn totaalplaatje iets of wat bij te stellen en onze kamer toch wat rustiger beloofde te houden dan dit plaatje hierboven.

Uiteindelijk zat ik bij de laatste 5 bij de moodboard wedstrijd van Piet Klerkx maar helaas heb ik nét niet gewonnen dus zullen we er zelf hard voor moeten sparen want 3 slaapkamers restylen kost stiekem best een hoop geld.
En we zijn begonnen met de grootste en belangrijkste uitgave, een bed.


Waar we wél allebei meteen over uit waren was dat het nieuwe bed een boxspring moest worden.
We slapen inmiddels al bijna 20 jaar in hetzelfde metalen bed wat piept en kraakt als je je omdraait dus voor ons nooit meer een ijzeren bed met lattenbodem...

We zijn afgelopen zaterdag uiteindelijk bij 3 beddenzaken geweest en ik moet zeggen dat het nog verdomd lastig is om een goed bed te vinden.

Ik ben meer visueel ingesteld dus wat ik mooi vind dat weet ik al heel snel maar wat VOELT fijn, dat is weer even een ander verhaal.
Want als je al 18 jaar op hetzelfde uitgeholde matras ligt dan ligt werkelijk álles fijn.
Gelukkig had Cem een wat meer uitgesproken mening over wat hij fijn vond en dankzij de hulp van de verkoopster, die ons echt de tijd ervoor liet nemen, begon ik toch wel de verschillen te merken.

Wat heel belangrijk was was dat het bed niet te hoog mocht zijn want Cem is nou niet bepaald lang dus de bedden waarbij zijn voeten in de lucht bleven bungelen vielen al gelijk af.
Toen de verkoopster vroeg wat voor bedliggers we waren en of we het even wilden demonstreren was dat toch even vreemd.





Maar nadat ik andere stellen in de winkel precies hetzelfde zag doen en ik een band voelde, ging het eigenlijk vanzelf.
Waar
de andere stellen lief achter elkaar zij aan zij lagen was het plaatje bij ons íets anders.
Lekker romantisch, kuch kuch,met de ruggen naar elkaar toe, en dan het liefst een bed van 180 breed.
Ik kan er namelijk absolúút niet tegen als we midden in de nacht elkaars voeten of wat dan ook aanraken want ik slaap erg licht.
Daarom dus een gepaste afstand...
En uiteraard heb ik ook nog plat met mijn neus in de kussens gelegen omdat ik ook een buikslaper ben.
Helaas voor de schone witte lakens wel met een dikke laag lipgloss op mijn mond, sorry Swiss Sense...








En dan heb je uiteindelijk 3 bedden die op zich wel lekker liggen.
Ieder bed stond ook in een andere hoek van de winkel en om het verschil te voelen en te onthouden trokken we elke keer een sprintje naar het volgende bed om het gevoel maar vooral niet te vergeten.
Tussendoor raakte ik Cem zelfs kwijt die zich als een klein kind had verstopt achter een laag muurtje, tja mannen worden nooit ouder dan 12...
Maar na veel liggen, sprintjes trekken en veel bedden overhoop gehaald te hebben, kwamen we uiteindelijk tot 1 bed wat we allebei fijn vonden liggen.









De boxspring Royal Vertigo van Swiss Sense met lichtgrijze bekleding.
Ik voelde me net de prinses op de erwt, het leek net alsof ik in een wolk lag, heerlijk!









Nu alleen nog 4 maanden wachten totdat we ons uitgeleefde oude bed kunnen omruilen voor dit pareltje.
Wat zullen we lekker slapen straks!

1 opmerking:

mamoesjka zei

Heel herkenbaar de meningsverschillen.... Wij kochten vorigjaar een bed van "M-line". Echt heel fijn! Witte vloer hebben wij door het hele huis! Als je van poetsen houd, DOEN! Ik vind het voor boven heel mooi maar 1x kloppen met je dekbed en je ziet het stof te liggen. Beneden geen moeite met stof op wit! Succes met de voorbereidingen xx