maandag 20 april 2015

Dagje Arnhem

Afgelopen zaterdag had ik een dagje vrij.
Plannen die ik al eerder had gemaakt gingen helaas niet door dus moest ik een andere dagbesteding zien te vinden.
Shoppen voor schoenen met mijn dochter van 11 werd het maar waar kun je nou leuk shoppen zonder uren in de auto te moeten zitten?
Ik koos voor Arnhem.
Eigenlijk stond een dagje Arnhem pas op de planning over een maand of wat omdat ik dan een bezoekje aan de Arnhemse Stockdagen wil brengen maar ik besloot alvast een voorproefje hierop te nemen.
Via Instagram vroeg ik om tips over leuke winkeltjes.
Uiteindelijk werd ik overspoeld met reacties ( nog ontzettend bedankt daarvoor!) en vertrok richting de Gelderse hoofdstad.
Tussen de tips stond onder andere waar ik het beste de auto kon parkeren, en oh boy...dat was echt een geschenk uit de hemel.
Ik ben namelijk iemand die puur op de TomTom functioneert.
Adres invoeren, huppekee klaar en rijden maar!
Want zonder adres ben ik een stresskip die als een dolle door het drukke stadsverkeer heen rijdt met zweethandjes op het stuur, maar nu reed ik dus feilloos naar de Q-Park aan de Broerenstraat, middenin het centrum.
Nadat ik mijn grote zevenzitter feilloos en zonder paaltjes te raken had geparkeerd ( Jaja, zeg niet dat vrouwen niet kunnen parkeren in een parkeergarage), liepen we rechtsaf de Kerkstraat in, 1 van de "7 Straatjes" van Arnhem.


 Coming Soon


Al meteen vooraan in de Kerkstraat in een prachtig hoekpand liepen we binnen bij Coming Soon, een concept store voor Nederlands design.
Je kunt hier creaties bekijken van wel 26 Nederlandse gevestigde ontwerpers en pas afgestudeerde designers.











Coming Soon



Coming Soon



Sfeerbeeld van Coming Soon



Ontzettend mooie hoekjes in de Store, waar je niet alleen keramiek maar ook kleding en andere (woon) accessoires kunt vinden




Prachtig ruw keramiek van Anook Cléonne, een waar kunstwerk zo bij elkaar



De Gouden Keien van Anook Cléonne, keramiek met een dun laagje bladgoud, in de store hangen ze ook tegen de muur, prachtig.


Werk van Studio PS en Lenneke Wispelwey is hier ook te bewonderen en te koop



"Opgerold", Porseleinen bekers van Ineke van der Werff, geen dikke lagen glazuur maar juist puur keramiek waar o.a. ijzer, koper en glas in is verwerkt  met speciale technieken







Ben je op zoek naar iets unieks, van echt Nederlands design?
Dan kun je hier je ogen uitkijken!

Een klein stukje verder aan de linkerkant lopen we langs nog 1 van de Must-See's van Arnhem, Bos en Heij.


Bos en Heij, met een heerlijk zonnetje erbij extra uitnodigend!


Dit schattige kleine winkeltje, gevestigd in een voormalige autogarage, is echt een lust voor het oog.
Bos en Heij is een echte cadeauwinkel waar je naast enkele vintage producten ook hele leuke unieke hebbedingetjes kunt vinden op het gebied van accessoires, wonen en kinderen.
Het leuke is dat er naast de wat 'grotere' merken ook artikelen worden verkocht van 'kleine' soms nog onbekende ontwerpers.
Hier tref je dan ook dingen aan die je niet zomaar in elke andere cadeauwinkel zult vinden.
Wil je dus iets origineels dan wens ik je veel succes om iets uit te kiezen, mij is het niet gelukt want ik wilde álles wel meenemen! :)


Bos en Heij



Bos en Heij



Bos en Heij



De mooie dames van Lammers&Lammers en een uniek Bos en Heij bordje, er hangen er nog meer in de winkel



Bos en Heij



Bos en Heij



Mooie kleurrijke wandvaasjes



Een mix van vintage en het prachtige behang van Cole & Son



3D Presse Papiers



Bij het zien van deze kandelaars moest ik gelijk aan iemand op Instagram denken, weten jullie wie?





Een mooi hoekje bij Bos en Heij


Retro design in een nieuw jasje, zo schattig


1 van de in eigen huis gemaakte Bos & Heij bordjes, vintage bordjes gepimpt met porselein transfers



Mijn ogen hebben echt overuren gedraaid daar, er is zoveel te zien dat je er eigenlijk wel een uur binnen kunt blijven om rond te neuzen maar hee, er moesten ook nog schoenen gekocht worden voor mijn dochter dus we gingen verder.

Erg ver in de richting van een schoenwinkel kwamen we echter niet want een stukje verderop aan de rechterkant in de Kerkstraat kwamen we voorbij Van Mij.


Van Mij




Van Mij, en nee dat ben ik niet op de foto... ;)



Van Mij



Van Mij



Van Mij



Van Mij



Van Mij



Van Mij


Echt een geweldige winkel met een hoge "hebben hebben hebben-factor".
Merken als Rice, House Doctor, Miss Etoile, Sagaform en Serax zijn hier volop vertegenwoordigd.
Ik heb zo staan twijfelen tussen de roze en groene Sagaform en dacht, op het eind van de middag weet ik vast welke ik wil en kom ik terug, met als gevolg helemaal niks nakkes nada want het was al sluitingstijd...  :(


Met de Primark in zicht merkte ik dat mijn dochter na al die winkeltjes nu toch echt wel zin had om te gaan shoppen voor nieuwe schoenen, dus doken we de drukke winkelstraat in.
De ene na de andere sneakerstore werd bezocht maar geen succes, de juiste maat niet of het verkeerde merk.
"Ik wil alleen maar Nike" en dan ook nog diegene met de meest besmettelijke zool die er was...
Nergens te vinden dus doken we even de Loft in.


Loft Arnhem


Een stukje verder in de Bakkerstraat liepen we nog even Meijer & Floor binnen.
Ook een waar begrip in Arnhem, kijk maar even mee...

Meijer & Floor



Meijer & Floor



Meijer & Floor



Meijer & Floor

Als je van Loft houdt moet je hier zeker ook naar binnen lopen!

Ondertussen hadden we best trek gekregen en hebben we lekker geluncht bij Urban Chef in de Koningstraat.
Nog bedankt voor de tip Jessica!


Urban Chef


Hier kun je niet alleen terecht voor een lekker belegd broodje maar ook voor vers bereidde maaltijden die je op kunt halen en mee naar huis kunt nemen als je geen zin hebt om te koken, hoe handig!
Ook kun je ter plekke uiteraard genieten van heerlijke Mediterraanse maaltijden, een High Tea reserveren met lekkere hapjes en biologische thee, of jezelf overgeven aan de zelfgemaakte taartjes, scones en brownies.


Urban Chef

Urban Chef




Yanou met een Pastrami broodje, zal ze vast leuk vinden dat ik deze foto plaats :P

Urban Chef


Met ons buikje rond liepen we verder de Koningstraat in waar we (uiteraard) nog even de Flying Tiger binnenliepen en Sissy Boy Homeland.
Helaas geen theedoek met citroentjes kunnen scoren die ik zo graag wilde want de laatste die in de etalage hing was net verkocht. :(

Uiteindelijk kwamen we dan toch de Nike's tegen die mijn dochter graag wilde, missie geslaagd!

Dochter blij, ik blij

Met een dochter van 11 moet je uiteraard ook de Primark in...op zaterdagmiddag...kun je je voorstellen dat ik blij was toen ik weer buiten stond?

Op het laatst wilde ik nog even terug naar een winkeltje wat ik die ochtend voorbij was gelopen omdat de Primark in beeld kwam.
Aan het eind van de Wielakkerstraat werd die ochtend namelijk mijn aandacht getrokken door een tafeltje wat buiten de winkel stond met het prachtige melamine servies erop van Nathalie Lété.


Even-naar-Sofietje, met als trotse eigenaar schrijver en orthopedagoog Erik Bosch
Eigenaar Erik Bosch is van huis uit orthopedagoog, tevens ervaringsdeskundige en werkt als trainer/adviseur door heel Nederland in de zorgsector.
Ook heeft Erik heel wat boeken op zijn naam staan maar begin dit jaar besloot hij zijn eerste kinderboek te schrijven over het meisje 'Sofietje'.
Binnenkort komt daar het eerste boek van uit en zoals het er naar uitziet zullen er nog meerdere delen van gaan volgen, hij heeft de smaak te pakken zoals hij zelf zegt.
De winkel "Even-naar-Sofietje" is eigenlijk een aanvulling op het boek, waar de sfeer tot leven komt van Sofietje.
Bij de grootste winkel op nummer 3 vind je naast mooi speelgoed ook leuke geboortecadeaus maar ook mooie tasjes, betoverende lampjes, muziekdozen, sieraden, kaarten, snoep, frutsels en van alles en nog wat!



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje melamine servies van Nathalie Lété



Even-naar-Sofietje tasje van Nathalie Lété





Sprookjesachtig mooie handgemaakte (!) lamp van De Noest


Schuin tegenover is sinds een week de tweede winkel geopend van Even-naar-Sofietje.
Hier kun je vooral terecht voor retro en tweedehands spullen, lekker rommelen tussen koopjes, schatten, rommeltjes en vondsten.

Even-naar-Sofietje 



Even-naar-Sofietje



Even-naar-Sofietje



Leuke retro blikjes bij Even-naar-Sofietje




Op het eind van de middag hebben we nog even een Frozen Yogurt gegeten bij iogurtie's in de Bakkerstraat.
Deze Frozen Yogurts zijn allemaal biologisch en er zit vrijwel geen suiker in, daarnaast kun je er ook terecht voor lekkere smoothies van 100% puur Braziliaans vruchtensap en powerfoodtoppings zoals chiazaad, bijenpollen en raw chocolate mmmm....


Lekker chillen in het zonnetje met een Frozen Yogurt

Met moeite konden we ons hijsen uit de comfortabele zitzakken om richting de parkeergarage te lopen.
Op de terugweg liepen we dit leuke Retro café nog voorbij en ook al was het iets voor vijven , toch wilde ik even binnen een kijkje nemen...


Retro café 't Pappodium



't Pappodium, echt alles is retro in dit café



't Pappodium 



't Pappodium

Echt alles is retro in dit kleine knusse cafeetje. 
De eigenaresse vertelde me nog dat ze al het servies in de loop der jaren zelf bij elkaar heeft gespaard en hoe erg ze het vindt als er per ongeluk iets sneuvelt.
Dus mocht je er even een stop maken, wees dan voorzichtig ;p

Ons dagje Arnhem zat erop, tijd voor het Modekwartier hebben we helaas niet gehad maar in Juni kom ik zeker terug voor de Arnhemse Stockdagen.

Ik moet zeggen dat Arnhem niet voor niks 1 van de leukste winkelsteden van Nederland is.
Het was een fantastische dag met geweldig weer, Arnhem heeft er weer een liefhebber bij!


Geen opmerkingen: