zondag 15 maart 2015

Feel Good & Shop Event






Aankomende vrijdag is het dan zover, de allereerste editie van het Feel Good & Shop Event vindt plaats in de Koekbouw in Veghel aan de Noordkade.
Een 90 jaar oud prachtig industrieel pand wat dan wordt omgetoverd tot een shopwalhalla voor de liefhebbers van fashion, feel good en lifestyle.




Het initiatief kwam van Ingrid van de Rijdt en Monique van den Berg.
2 ondernemende dames die online winkelen zien als de shoptrend van de toekomst waarbij het 'live' contact, de stenen winkel, de tijdelijke pop-up store en het persoonlijke contact zeker bewaard moeten blijven.

Via het blog van Lynda Hovens kwam ik erachter dat dit event zich zou gaan afspelen voor de 1e keer, notabene in 'mijn achtertuin'!
Waarom had ik hier tot nu toe nog niet van gehoord?!



Afgelopen winter had ik al voor het eerst kennis gemaakt met het zogenaamde 'live' shoppen bij verschillende webwinkels bij Flavourites Live in Amsterdam. Ontzettend leuk concept, en nu is het dus de beurt aan Veghel om zo'n dergelijk evenement te organiseren.
Aanstaande vrijdag en zaterdag 20 en 21 Maart vindt het plaats in de Koekbouw, een prachtig industrieel pand van 90 jaar oud.


De Koekbouw aan de Noordkade in Veghel

Behalve live shoppen bij de leukste webwinkeltjes op het gebied van interieur, lifestyle, en mode, kun je ook heerlijk eten en zelfs diverse workshops volgen.
Ik heb mezelf opgegeven voor de workshop van Elsbeth Teeling,de schrijfster van de boeken 'Relax Mama' en 'Love Mama'. Ik ben benieuwd of ik mezelf daarna ook kan aansluiten bij die Club van Relaxte moeders, want ook al beschouw ik mezelf als een aardig relaxete mama, ik durf het niet aan mijn eigen kinderen te vragen......
( doe dit..doe dat...heb je nou nog niet opgeruimd...schiet nou es op!...ik word doodmoe van jullie...) 
Tja...eigenlijk denk ik als ik mezelf zo terughoor dat ik die workshop toch wel hard nodig ga hebben..

Kom maar op met die 101 tips, waarschijnlijk heb ik er wel 1001 nodig, maar goed...

Uiteraard is dat niet de belangrijkste reden om te gaan, (alhoewel mijn kinderen hier natuurlijk anders over denken), nee we willen natuurlijk ook shoppen, want mama's shoppen heeeeel graag en zeker on line maar het nadeel daarvan is, vind ik zelf, dat je niet echt in je handen hebt wat je wilt kopen.
Hoe vaak ik al niet een pakketje door de vriendelijke tnt bezorger overhandigd kreeg, en dan vervolgens, na het geopend te hebben, schrok van de 'net-niet-kleur' of de 'op de foto zag het er groter uit'-ervaring, ken je dat?

Nou, deze vrijdag én zaterdag (jawel..ik ga 2x achter elkaar als die-hard online-koper) kun je dus echt zien wat je koopt en kennis maken met de gezichten achter deze leuke webshops. Ik zal jullie even een aantal van de deelnemers voorstellen: 



Allereerst Vrolijk op Chiq, origineel opgericht door Marjolijn Metz, en sindsdien bijgestaan door haar zus Sophie en Stefanie.
Deze deelnemer herbergt maar liefst 3 (!) webwinkels en een ontwerpstudio.
Je kunt er o.a. bij Piepschuim Decoratie mooie customized piepschuim letters laten maken voor de kinderkamer of andere doeleinden.

Piepschuim decoratie




Mijn persoonlijke favoriet van deze 3 webwinkels is toch wel Grachtenpracht een online shop waar je de leukste dingen kunt scoren. 
Vrolijke papieren decoratie, muurstickers, kaartjes, posters en nog veel meer!
Een greep uit hun assortiment:


Slingers van Engel. (punt)

Vrolijk bijtjes behang van BORA

Muursticker van KEK Amsterdam
Kattenvilla/Grachtenpand van Kek Amsterdam






Oktoberdots van Babet van der Made zal ook aanwezig zijn met prachtige kaarten en hopelijk deze mooie poster, want die vind ik stiekem toch wel erg leuk!






 Waar ik zeker een kijkje ga nemen is bij Sandra van Hip gemaakt!



Vrolijke wordbanner in pastelkleurtjes
Gave mintgroene retro-wekker
Leuke retro wekker in mijn lievelingskleur, uiteraard... Roze!



Wat zeker niet mag ontbreken tijdens mijn bezoek is de webshop Brown Girl Decorations, van Nelly Gansekoele.
Een webshop vol eigenzinnige, verrassende en vrolijke woondecoratie en lifestyleartikelen. Voor een leuk cadeautje, decoratie voor binnen- of buitenshuis of accessoires moet je hier zéker zijn!

Wie kent hem niet? De prachtige snijplank van Zilverblauw te bestellen bij Brown Girl Decorations


Deursticker Anni het Konijn, te bestellen bij Brown Girl Decorations


Muursticker 'Enjoy the little things' te bestellen bij Brown Girl Decorations

Nog een webshop die ik er even uit wil lichten is Storblends een shop opgericht in 2013 door Daniëlle en Karlijn, ze verkopen voornamelijk woonaccessoires met een Scandinavische twist, frisse kleuren, eenvoud in ontwerp en natuurlijke materialen.


Het is dat ik niet meer in de peuters zit maar anders...hoe leuk is dit bordje, te bestellen bij Storeblends


De mooie katten kussentjes van Jane Foster, te bestellen bij Storeblends


Set van 3 opbergers, te bestellen bij Storeblends


Mooie opbergblikken van Sagaform, ook te bestellen bij Storeblends




Nu nog een greep van leuke webshops die ik zeker een bezoekje ga brengen

De Blommen van Jurianne Matter bij Happy Paper

Angels Elephants Shop 





Mooie damestassen , etui's en ipad hoesjes met de hand gemaakt van wolvilt door Lieqe, geweldig die patronen!





Deze poster van Huisje Boompje Styling zou bij mijn voordeur moeten hangen :) 


Leuke toilettas van de Kunstboer, te bestellen bij Popjes en zo


Mooie potten van Riverdale, te bestellen bij WOON


Allerlei soorten stempels bij Durf te Stempelen


Wat is nou een online shopping event zonder de enige echte The Fashion Truck

En uiteraard, voor diegene die mij goed kennen, zal er ook veel gegeten worden...dat kan volop!


Lekkere panini's bij Bus van Zus


Well hello there!!! Bij de stand van Zoete Zoentjes ga ik denk ik helemaal Knock Out, die bewaar ik denk ik maar voor het laatst, anders zie ik verder waarschijnlijk niks meer van het hele event!


Dus.... mocht je aanstaande vrijdag (vanaf 16.00!) of zaterdag nog niks in je agenda hebben staan, kom dan naar Het Feel Good & Shop Event, kaartjes kun je hier bestellen.

Misschien zie ik je daar op 1 van de dagen!!












































Geen opmerkingen: