woensdag 25 februari 2015

Huishoudbeurs 2015


Afgelopen zondag was het dan zover, ik ging voor de eerste keer naar de Huishoudbeurs.Met mijn tas gepakt met paracetamol tegen de gillende huisvrouwen en oordopjes tegen de Nederlandstalige muziek en ander soort geluidsoverlast ging ik met mijn moeder op pad.
Dagkaarten gekocht bij het Kruidvat voor de trein, want zoals mijn moeder zei:"Gezellig, ga ik ook eens met de trein."
Nou, ik kreeg er al vrij snel spijt van, want nadat we 3x naar een verkeerd perron waren gestuurd door onze vrienden van de Nederlandse Spoorwegen en ik ook nog eens 1 1/2 uur heb moeten staan in de bomvolle 'Huishoudbeursexpress' was ik er eigenlijk wel klaar mee.
Maar rond een uur of 11 stapten we dan binnen bij de RAI in Amsterdam.
Wat me gelijk opviel al voordat we überhaupt binnen waren was de enorme massa trolley's waar iedereen mee rond sjouwde. Waarschijnlijk bedoeld om alle grote hoeveelheden, al dan niet gratis producten, handig in op te bergen. Erg handig, zeker voor de andere beursbezoekers die net als ik gedurende de hele dag zijn nek brak over deze dingen. Om over de blauwe enkels maar te zwijgen..

Met een plattegrond op zak begonnen we aan onze tour.
Als eerste brachten we een bezoekje aan Hal 11 Food and Drinks

The Fudge Shop

De naam zegt het al, volop eet- en drinkstands waar je naar hartelust kon proeven en producten kon kopen met korting. Merken zoals Milka, Lonka, Honig en Senseo. 
1 van mijn lievelingsstands was The Fudge Shop met alle denkbare fudge die je maar kan verzinnen in de mooiste kleuren en bovenal errug lekker!!!

We liepen verder naar een ietwat afgeschermd gedeelte waar je onder de 18 absoluut niet mocht komen, er stond zelfs beveiliging voor de ingang :)
Aangezien ik de 18 al heeeel ver gepasseerd ben, stapte ik vrolijk naar binnen.
Linksaf was de proeverij alwaar je je tegoed kon doen aan allerlei alcoholische drankjes.

De frisse stand van Mokaï

Heerlijke cider uit Denemarken van Mokaï , normaal hou ik daar absoluut niet van maar deze was erg lekker en bovendien zagen de fles en de stand er geweldig uit.


Limoncello van Villa Massa

Meteen ernaast konden we proeven bij Villa Massa heerlijk frisse limoncello geperst van biologische citroenen, beetje sterk in de ochtend maar ook erg lekker.
Nadat we ook nog ons tegoed hadden gedaan aan een heerlijk glaasje Liqor43 gemixt met spa rood en citroen en een echte Donders Shot van jawel Roy Donders liepen we half aangeschoten het X-rated paviljoen weer uit.

In Hal 10 konden we alles vinden op het gebied van huishoudelijke artikelen, oftewel het ultieme huishoudbeursgevoel, volop standwerkers die in geuren en kleuren vertelden over hoe handig hun product wel niet was.


Het WC Wunder, mooi design, dat dan weer wel..

Vol verbazing stond ik bijvoorbeeld te kijken naar een man die op zijn Duits vertelde dat we echt zijn  wc borstel moesten kopen omdat dat de enige was die op alle plekjes kon komen. Stiekem keek ik links en rechts en zag de portemonnee's de tassen uit vliegen want ja, zoiets móet je natuurlijk wel hebben!
De Duitse meneer blij, weer een stuk of wat dames blij en hup in de trolley met dat ding!
Wel mooi in deze hal waren de kaarsen van Kaarsen voor Thuis, erg mooie sfeermakers voor in huis in allerlei kleurtjes, ik was op slag verliefd!


Ook te koop bij Intratuin


Nadat mijn moeder al dan niet vrijwillig aan een epileer martelwerktuig-demonstratie had meegedaan besloten we deze hal maar weer vlug achter ons te laten en doken we de fotobooth in maar de foto zal ik jullie besparen ;)


Fogan Cosmetics


In Hal 4 Fashion en Beauty stond de stand van Fogan Cosmetics een webshop waar je make up kunt kopen voor slechts €0.99 (!) per artikel! Voor 10 euro kon je een mandje vullen met allerlei producten. Vooral de enorme variatie in nagellakjes was geweldig, heerlijke kleurtjes!
Even verderop heb ik ook een paar leuke frisse sjaaltjes gescoord voor slechts € 1,00, het is duidelijk dat ik van koopjes houdt.


Lekker frisse zomerkleurtjes

Als laatste gingen we naar Hal 7. Daar stonden allerlei stands op het gebied van creatief bezig zijn en kon je diverse workshops volgen zoals cupcakes maken, mozaïek, glas decoreren en een eigen sjaal maken van Zpagetti garen, erg leuk om te zien!


Muurstickers, strijkapplicaties e.d. van webshop 'van ikke'



Hands Off my Chocolate

Uiteindelijk kocht ik nog een blikje vol met chocola bij Hands off my Chocolate, heerlijke chocoladerepen gemaakt van duurzame cacao en die mij op het lijf geschreven staat, er staat namelijk op elk stukje "Mine", dus delen is geen optie, Hands Off!!


'Mine"hoe toepasselijk...

Rond vijven besloten we om aan onze terugreis te beginnen en al helemaal omdat op dat moment Thomas Berge begon te zingen maar eerst moesten we ons nog even een weg banen door de (inmiddels) overvolle trolley's van de Trolley-terroristen.




Aangekomen in de trein konden we gelukkig meteen zitten en de conductrice liep onze wagon binnen met een smile van oor tot oor. 
"Stop de kaartjes maar weg want controleren doe ik nu niet, ik wil alleen maar vragen of jullie een gezellige dag hebben gehad en of jullie ook echt dingen hebben gekocht die jullie over een half jaar nog steeds denken te gebruiken!"zei ze.
Ook de conductrice in de volgende trein richting Oss begroette ons hartelijk, de ergernissen over de NS van de heenreis waren snel vergeten, zeker toen deze dame ook nog eens aan ons vroeg of we ons ook zo geërgerd hadden aan die rot-trolley's... Ik voelde gelijk een band!

6 opmerkingen:

fieve zei

Ennnn...ga je volgend jaar weer?!

Doormijnrozebrilletje zei

Nou..daar moet ik serieus dan wel een nachtje over slapen...maar als mijn moeder wil ga ik wel mee hoor ;)

zjojes zei

Leuk, je blog!
En oh zo herkenbaar van de HHbeurs. Ik ging ooit 2 keer. Alhoewel, dat was meer voor de 9 maandenbeurs, maar ooooo wat besloot ik na de laatste keer om nooit meer te gaan ;)
Groetjes,
Joyce

Unknown zei

Haha! Wat een geweldige post

Doormijnrozebrilletje zei

Dankjewel, de 9 maandenbeurs lijkt me dan wel weer erg leuk! Voor mij was het eens maar waarschijnlijk nooit meer, dan ga ik toch echt liever naar de Woonbeurs, alhoewel dat hapjes en drankjes proeven mij dan wel weer heel erg aanstaat 😊

Doormijnrozebrilletje zei

😊 Dankjewel, we zijn weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen 😂