woensdag 18 februari 2015

Vitrinekastje in de Re-styling


Zo'n 3 jaar geleden was ik op zoek naar een leuk ouderwets vitrinekastje, je weet wel die hangkastjes die elke oma onderhand wel in haar woonkamer had hangen met de grootst mogelijke prullaria erin.
Nou, eindelijk vond ik er dan 1 in de plaatselijke kringloop, voor maar 15 euro, koopje dacht ik.
Nou manlief snapte totaal niet waarom ik in godsnaam zoveel geld uitgaf aan een oud bruin, naar sigaren-stinkend wangedrocht maar zoals altijd won ik de discussie ter plekke in de kringloop van mijn man met een grote smile op mijn gezicht en  het argument :"Moet je eens opletten wat een likje verf kan doen!"

Na flink wat schuurwerk, afplakwerk en heel wat frustraties later
(ik had BIJNA mijn man gelijk gegeven dat ik hem nooooit had moeten kopen) hing mijn rode vitrinekastje te pronken in onze woonkamer met het oude poppenservies van mijn moeder, mezelf en die van mijn dochter erin.

Maar na een jaar of twee was ik de rode kleur een beetje zat, het paste gewoon niet meer zo bij de rest van de kleurtjes in mijn woonkamer.
Toen ik mijn man vroeg welke kleur hij mooi zou vinden, keek hij me zuchtend aan en zei alleen maar: Doe maar wat je niet laten kan. (Vrije vertaling van : Kan mij het schelen wat je erop smeert, als ik het maar niet hoef te doen.)
Daar kwam ik ook niet veel verder mee dus besloot ik via mijn Instagram account de mening te vragen van andere IG'ers, nou dat heb ik geweten....

De keuzes...blauw groen geel of roze

Ik kreeg maar liefst 129 reacties en allemaal verdeeld ook nog, haha, ik werd gek!
Uiteindelijk heb ik besloten om voor geel te gaan, dit was 15 weken geleden...
Ik zag er zo tegenop om wederom dat kastje te schuren en af te plakken maar eergisteren heb ik dan toch besloten om dat spreekwoordelijke varken eens bij zijn horens te pakken (of zoiets..)
Eerst schuren, en dat was best lastig zonder de ruitjes te raken...en vervolgens een paar uurtjes plakwerk, het voelde alsof ik een examen op de kleuterschool deed pfff..


En nu eerst...koffie!
Citroengeel it is...















Gisteren ben in dan eindelijk begonnen met de eerste laag en al vrij snel werd duidelijk dat geel nou niet bepaald de best dekkende kleur is....ik hoop maar dat straks het deurtje nog dicht kan na al die lagen verf...

Zodra het klaar is zal ik het eindresultaat hier laten zien, hopelijk wordt dat nog vóór Pasen ;)

To be continued....

2 opmerkingen:

fieve zei

Hey wat leuk zeg!!! Dat gaat helemaal goed komen met je kast...super!Gefeliciteerd met je nieuwe blog en natuurlijk ook hier veel blogplezier!!!♥

Doormijnrozebrilletje zei

Dankjewel! Is allemaal nog vrij nieuw voor me maar ik heb er zin in!